Van de Voorzitter #9

Beste leden,

Als ik mijn brieven van het afgelopen seizoen teruglees, dan zal het u niet verbazen dat ik veel over het Covid-19 virus hebt geschreven. Dat kan natuurlijk ook niet anders, zoals dit virus heeft huisgehouden in onze samenleving, met grote gevolgen voor ons schaatsseizoen. Er is niets terecht gekomen van ons reguliere jaarprogramma. Ontzettend jammer, de onderlinge verbinding tussen leden is belangrijk voor een vereniging, want dat is de kurk waarop verenigingen drijven, daar komt de energie, motivatie en de inspanningen vandaan om een vereniging draaiende te houden. Maar ik wil en mag niet klagen, want heb je echt Corona gehad of in je naaste omgeving dan is dat natuurlijk van een andere orde. Desalniettemin hebben wij met elkaar er het beste van proberen te maken. Gelukkig was de Vechtsebanen aangemerkt als buitenlocatie, zodat hier het schaatsen ook voor SVW nog in beperkte mate mogelijk was. Complimenten aan onze trainers hoe zij geïmproviseerd hebben om de trainingen mogelijk te maken en te begeleiden, want door het online-inschrijfsysteem wisten wij soms niet wie of hoeveel mensen er kwamen schaatsen.

Waar wij allemaal veel plezier van hebben gehad zijn de paar dagen op natuurijs. Dat was genieten. Ik heb op de site van www.sportinwoudenberg.nl een column geschreven over die week. Voor wie het leuk vindt is deze terug te lezen. Wat natuurijs voor een vereniging kan betekenen, zijn bijvoorbeeld de bezoekers die wij deze dagen op de site mochten verwelkomen, soms meer als 150 op een dag. Waarschijnlijk waren dat mensen die informatie zochten waar er op natuurijs geschaatst kon worden, maar ook het contactformulier is veel ingevuld, wat resulteerde in meer dan 20 mensen (veelal jeugd) die belangstelling hadden voor het schaatsen. Rimmert Mulder en zijn trainers op de zaterdagmiddag hebben het maar druk gehad om alle proeflessen in goede banen te leiden.

Wist u trouwens dat wij weer een bloeiende jeugdafdeling hebben en er zelfs 23 jeugdige meededen aan het diploma schaatsen, leest u dit nog maar eens terug op de site. Wij zitten nu even in een rustperiode na het schaatsseizoen, maar wij starten binnenkort weer met de zomertrainingen:

• Maandag 10 mei start de droogtraining aan het Doornse Gat,
  • Woensdag 12 mei de skeelertraining in Doorn,
  • Zaterdag 15 mei start jeugdtraining ook in Doorn.

U krijgt daar binnenkort meer nieuws over, maar zet het maar alvast in uw agenda

Wat betreft het afgelopen seizoen heeft Jolien van de Berg een grappige terugblik op onze site geschreven. Heeft u trouwens de Adels kalender al gelezen? Ook op onze site.

Hopelijk tot snel, maar dan weer eens fysiek, bij mogelijk een mooie SVW-avond in het teken van alle gemiste kansen.

SVW is een club die springlevend is!

Teun Breedijk
Uw voorzitter