Van de Voorzitter #11

Beste leden,

In mijn laatste brief aan u heb ik met geen woord gerept over de Corona perikelen, de meeste van ons dachten denk ik met mij, dat het voor het grootste gedeelte achter de rug zou zijn, iedereen dacht wel nog aan een kleine opleving in de herfst, maar nu zitten wij er weer middenin.

De impact voor het schaatsen is voor onze abonnementhouders behoorlijk, vorig jaar moest je echt snel online boeken om te schaatsen, nu krijg je voor je abonnement een credit die je kunt verzilveren overdag, dat is een aanmerkelijk beter systeem, maar ja als je moet werken, is dat niet zo eenvoudig. Laten wij hopen dat wij met elkaar gezond door deze crisis heen komen.

Schreef ik u de vorige keer over mijn zorg om ons bestuur in de benen te houden; wij waren toen nog maar met drie mensen in het bestuur.

Het bestuur van SVW is verheugd om te vertellen dat wij per 1 december een nieuwe secretaris hebben als opvolger van Gert Heslenfeld, namelijk Marleen van Es. Het bestuur van SVW benoemt Marleen volgens artikel 3 van onze statuten, zodat Marleen ook daadwerkelijk aan het werk kan als onze nieuwe secretaris. Op dit eerstvolgende ledenvergadering zal het bestuur hier verantwoording over afleggen . Hieronder stelt Marleen zich voor aan u.

Mijn naam is Marleen van Es en sinds september 2015 ben ik betrokken geraakt bij SVW. Tot op heden voornamelijk als taxichauffeur voor mijn dochter Dinte, die de frequentie van halen en brengen naar de Vechtsebanen inmiddels flink heeft opgeschroefd ðŸ˜Š. Zelf heb ik het schaatsen in mijn jeugd enkel meegekregen door de natuurtochten rond de Weerribben die ik met mijn vader schaatste. Omdat de kinderen wat groter zijn en ik daarmee wat meer tijd om handen heb, lijkt het mij fijn om een steentje bij te dragen aan en meer betrokken te raken bij de vereniging. Juist omdat ikzelf niet uit de schaatssport kom, hoop ik een frisse blik mee te kunnen brengen. Wij hebben zelf namelijk best even moeten wennen hoe alles werkt met trainingen, licenties en wedstrijden en ik hoop dat ik kan bijdragen in het toegankelijker maken van informatie daaromtrent, zodat de drempel om te gaan schaatsen nog lager wordt! In mijn dagelijks leven woon ik samen met mijn man Eric (die trainer/leider is bij vv HDS), onze 2 kinderen en 2 katten in Leersum. Ik werk als Teammanager op de afdeling Mobiliteit voor ingenieursbureau Sweco in de Bilt en naast mijn werk hou ik er erg van om een rondje hard te lopen, te MTB-en, te wielrennen, te zwemmen, te skiën of ….. je merkt: iets met sport is altijd goed! Tot ziens op het ijs!

Dan kan ik u melden dat wij nog meer goed nieuws hebben, de clubkampioenschappen op kunst- en natuurijs zijn ook geborgd wat betreft de bezetting. Voor het Clubkampioenschap op natuurijs hebben wij Eveline Bremmer, Jan Kramer, Robin Bergsma en Henk Boom bereid gevonden om deze handschoen op te pakken. Uw voorzitter is de contactpersoon namens het bestuur, nu maar hopen op natuurijs. Op Kunstijs gaan Wendy van de Visch, Nelleke van de Wetering, Luca van Dijk en Jolien van de Berg de organisatie op zich nemen en is Rimmert Mulder de contactpersoon vanuit het bestuur. Al langer organiseren Wim van Dorland en Reijer Versteeg de ploegenachtervolging en de Marathon op de Vechtsebanen, ook dit seizoen pakken ze dit weer op. Zo hebben we een brede inzet van vrijwilligers binnen onze vereniging. Wel zoeken wij voor deze evenementen EHBO-ers of een arts, zodat wij dit ook op een goede verantwoorde manier begeleiden

Als wij het over het wel en wee van de vereniging hebben, dan kan de zaterdagmiddag jeugd niet achterblijven, want wat Rimmert Mulder, Jos Ruigrok, Linda Eggenkamp, Lauren Teunissen, Kees Verweij en Judith Otten klaarspelen is werkelijk prachtig om te delen. Compliment voor jullie inzet en enthousiasme om onze jongste jeugd elke zaterdagmiddag de prachtige schaatssport onder de knie te leren krijgen.

Het bestuur van SVW wenst u in deze moeilijke tijd fijne en gezellige feestdagen met uw naasten. Voor het jaar 2022 wensen wij u gezondheid, voorspoed en liefde.

Save de Date (onder voorbehoud corona maatregelen):

• 15 januari 2022 —> Marathonkampioenschap SVW met SSV Eemland, AIJV, SIVZeist, SSVNijkerk, aanvang 22.15 uur
  • 26 februari 2022—> Clubkampioenschappen SVW, aanvang 20.15 uur
  • 12 maart 2022 —>   Ploegenachtervolging met SSV Eemland, AIJV, SIVZeist, SSVNijkerk, aanvang 22.15 uur, SIVZeist, SSVNijkerk, aanvang 22.15 uur

SVW is een club die springlevend is!

Teun Breedijk
Uw voorzitter