Jeugd

“Je eerste schaatspassen op weg naar een mooie carrière!’’

Wil jij de nieuwe Sven Kramer of Ireen Wust worden? Lees dan hieronder hoe Schaatsvereniging Woudenberg je daarbij kan helpen!

Wij hebben alle informatie netjes op een rijtje gezet, mocht je aanvullende informatie nodig hebben, lees dan eens rustig dit document door of neem contact met ons op via de contactpagina.

Ben je na het lezen enthousiast over alle mogelijkheden, vul dan snel het inschrijfformulier in!

Coach Rimmert

Jeugd

Geniet jij ook altijd zo op het ijs als het Henschotermeer of de Leersumse plassen bevroren zijn, maar zou je graag beter willen leren schaatsen?

Bij Schaatsvereniging Woudenberg staan enthousiaste gediplomeerde jeugdtrainers voor je klaar. Met een zo gevarieerd mogelijk lesprogramma op een spelmatige manier aangeboden, krijg je het hele jaar de beginselen van het schaatsen aangeleerd. Het plezier beleven in de schaatssport staat hierbij voorop. In de winter (oktober t/m maart) trainen we wekelijks op de Vechtsebanen in Utrecht en in de zomermaanden (mei t/m augustus) is er de mogelijkheid om deel te nemen aan skeelertraining en/of droogtraining op de ijsbaan in Doorn

Daarnaast organiseren we veel gezellige en leuke activiteiten. Zo komt Sinterklaas ieder jaar langs op het ijs en hebben we gezellige schaatsspelletjes. Je kunt echt wakken ontwijken en klunen tijdens de jaarlijkse Jeugd Elfstedentocht.

Vanaf 10 jaar is er een leuk schaatskamp in de herfstvakantie op de ijsbaan in Enschede en we sluiten met een gezellige middag en barbecue het winterseizoen gezamenlijk af.

In maart is er ieder jaar de gelegenheid om je aangeleerde schaatsvaardigheden te laten belonen tijdens het Diplomaschaatsen. Alle kinderen ontvangen na afloop een KNSB Schaatsvaardigheidsdiploma.

Voor wie?

Alle kinderen tussen 6 en 12 jaar die het leuk vinden om te schaatsen zijn van harte welkom. Het maakt niet uit als je nog nooit op de schaatsen hebt gestaan, of dat je de basisbeginselen al onder de knie hebt. We trainen in een relatief kleine groep, waardoor oefeningen op meerdere niveaus gegeven kunnen worden en dus altijd goed aansluiten bij jouw individuele niveau.

Ondanks dat onze vereniging zijn oorsprong kent in Woudenberg, hebben wij (jeugd)leden uit de hele regio Utrechtse Heuvelrug (Scherpenzeel, Veenendaal, Maarsbergen, Maarn, Doorn, Leersum, Amerongen)

Club Cijfers

1900