TRANINGEN

Wintertrainingen

Schaatstrainingen

Vanaf ongeveer eind september, begin oktober start het winterseizoen, waarbij wekelijks meerdere schaatstrainingen worden gegeven op de Vechtsebanen in Utrecht. Het schaatsseizoen eindigt meestal medio maart. Zorg dat je altijd minimaal een half uur voor aanvang van de training aanwezig bent, zodat je tijd genoeg hebt voor een warming up en je schaatsen aan te trekken. De trainers zijn te herkennen aan de mooie Rood Wit Blauwe trainersjassen van de club.

Let op: tijdens het schaatsen is het dragen van een helm en handschoenen verplicht.

Eventuele ouders of begeleiders kunnen tijdens de training langs de baan blijven kijken, of genieten van warme chocomelk met slagroom in het restaurant, van waaruit de baan ook te zien is. Voor diegene die nog even aan het werk wil, is er in het Grand Café over het algemeen een rustige ruimte en WIFI beschikbaar.

Je vind hier een overzicht met alle schaatsuren van Schaats Vereniging Woudenberg.

Zomertrainingen

Droogtrainingen

Vanaf mei tot en met september (afhankelijk van het weer) wordt er wekelijks een droogtraining voor de jongste jeugd, junioren en senioren aangeboden. Via loopoefeningen, schaatssprongen, sprints, duurloopjes, core- stability en coördinatie oefeningen werken we aan het verbeteren van de conditie en de schaatstechniek.

Skeelertrainingen

Vanaf mei tot en met september (afhankelijk van het weer) wordt er wekelijks een skeelertraining gegeven. We maken hierbij gebruik van de faciliteiten van de skeeler/ijsbaan in Doorn. De trainingen gaan in principe altijd door. Bij slecht weer doen we een droogtraining, dus neem altijd je loopschoenen mee. Deze zijn ook wel handig voor de warming up en de cooling down.

Let op: tijdens het skeeleren is het dragen van een helm verplicht, knie- en handbeschermers zijn gewenst.

Fietsen

Vanaf mei tot en met september (afhankelijk van het weer) wordt er wekelijks een fietstraining voor junioren en senioren aangeboden. De training gaat in principe altijd door, bij slecht weer doen we een droogtraining. Dus altijd fiets en loopschoenen mee! Ook voor de warming up en cooling down.

De aandacht in de training gaat uit naar kort werk, uithoudingsvermogen en techniek.

Let op: net als bij de skeelertraining is bij de fiets training het dragen van een helm verplicht.

Overzicht van zomertrainingen Schaatsvereniging Woudenberg

Categorie Dag Tijd Training Locatie