Van de Voorzitter #12

Beste schaatsliefhebbers,

Het is alweer even geleden dat u iets hoorde van uw voorzitter. Het schaatsseizoen zit er alweer enige tijd op en wij zijn aan de voorbereidingen van het nieuwe schaatsseizoen begonnen.

Afsluiting seizoen 2021-2022

Wij hebben een prachtige afsluiting van het schaatsseizoen gehad bij Dirk en Sonja Verbeek in Renswoude. Het is mooi om te constateren dat veel leden aanwezig waren. De traditionele prijzen zijn ook uitgereikt, dit jaar won Astrid Robat de gouden schaats onder anderen voor de meeste keer aanwezig op de training bij de recreanten en haar positieve bijdrage aan dit trainingsuur. De Jan Pasman bokaal voor de technische vooruitgang en haar doorzettings vermogen bij het schaatsen, ging dit jaar naar Fenne Looijen. De Carl Verheijen bokaal, de prijs voor de verbetering van de meeste Clubrecords, is naar Nelleke van de Wetering gegaan. Zij verbeterde maar liefs 3 clubrecords. Heeft u trouwens het artikel van Nelleke gelezen op www.Schaatsen.nl , het is de moeite waard om dat te gaan lezen, je vind het artikel hier.

Wijziging bestuursondersteuning

Nu wij toch over Nelleke schrijven, Nelleke heeft de ledenadministratie van Corien Mostert overgenomen en zij gaat het bestuur ondersteunen in deze belangrijke taak. Binnenkort gaat u vast de eerste brief van Nelleke ontvangen over het lidmaatschap  voor het schaatsseizoen 2022-2023. Het bestuur van SVW bedankt Corien voor haar inzet om dit werk de afgelopen jaren uit te voeren.

Skateclinic´s in Woudenberg: vrijwilligers gezocht!

In de periode van 7 t/m 14 juni geven wij skate clinics voor alle scholen in Woudenberg, wij hopen natuurlijk zo weer jeugdige schaatsers te mogen verwelkomen. Wij hebben nog mensen nodig voor het geven van de clinics en voor hand en spandiensten, u kunt u aanmelden bij de voorzitter.

Ontwikkelingen Vechtsebanen

Op dit moment onderhandelt het bestuur van de BVU (Baan Vereniging Utrecht) over een nieuw contract met de Vechtsebanen. Deze onderhandelingen verlopen nog niet altijd gestroomlijnd, maar ons bestuur heeft er vertrouwen in dat dit goed gaat komen en dat er ook komend seizoen als vanouds op de Vechtsebanen geschaatst kan worden. In de vergaderingen met alle verenigingen zijn wij er kritisch op dat het schaatsen betaalbaar moet blijven. De laatste 5 jaren zijn de prijzen stabiel geweest, maar waarschijnlijk zullen de prijzen voor het komend seizoen verhoogd gaan worden. Wat ons natuurlijk ook niet helpt, zijn de fors gestegen energieprijzen. Mijn boodschap is niet om u te verontrusten, maar het is wel belangrijk om u op de hoogte te houden. Mocht er binnenkort nieuws komen om een abonnement aan te vragen, wacht dan niet te lang om uw abonnement te bestellen, u kunt altijd nog afzeggen voordat het schaatsseizoen is begonnen.

Zomertrainingen

Inmiddels zijn de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen weer begonnen, Wij hebben een mooi aanbod van verschillende trainingen. Op de maandagen de droogtrainingen voor de jeugd onder leiding van Mijke Teunissen en Bas Blok en de senioren onder leiding van Marloes Heus, vertrek om 19 uur vanaf het parkeerterrein bij voetbalvereniging Woudenberg aan de Kennedylaan in Woudenberg. Op de woensdagavonden de skeelertraining op de Skeeler/Schaatsbaan in Doorn onder leiding van Manon Scholte, Lauren Theunissen en Rikst van der Helm, aanvang 19 uur. Op de vrijdagavonden voor de jeugd skeeleren wij ook op de skeeler/schaatsbaan in Doorn onder leiding van Lauren Theunissen, Ton Oosterboer, Kees Verweij, Robert Profittlich en Judith Otten. Aanvang 18 uur. Op zondagochtend fietsen wij af en toe, de eerste gelegenheid is weer op 12 juni, dan gaat Eveline Bremmer met ons een Klimtraining doen en op 3 juli een intervaltraining, vertrek om 9 uur vanaf het Poortplein in Woudenberg. De animo onder de leden is niet altijd even groot om aan de trainingen deel te nemen, dus SVW’s zorg ervoor dat je weer fit aan de start staat voor het nieuwe schaatsseizoen en doe mee!

SVW is een club die springlevend is!

Teun Breedijk
Uw voorzitter