Van de Voorzitter #10

Beste leden,

Wat een prachtige start hebben wij de afgelopen weken gehad op weg naar het schaatsseizoen, de fietstocht, de BBQ bij de familie Van de Pol en als klap op de vuurpijl waren er meer dan 70 SVW ers om de schaatsen onder te binden op de startmiddag van 2 oktober. Nu het schaatseizoen begonnen is schaatsen er op allerlei verschillende uren meer dan 100 SVW ers, ongekend voor onze vereniging

Jaarvergadering:

Afgelopen week hebben wij de jaarvergadering gehad en zoals bij veel verenigingen denk je wel eens, waar zijn al onze leden? Wij moeten als bestuur weliswaar de huishoudelijke zaken doornemen, maar na de pauze hadden wij een prachtige lezing van Jacqueline Stoel van de Geerenstein groep over levenslang sporten of schaatsen, jammer denk je dan, dat zoveel mensen dit gemist hebben.

Wat betreft het huishoudelijk gedeelte, daar nam onze secretaris Gert Heslenfeld afscheid nadat hij dit 18 jaar heeft gedaan, daarnaast was Gert actief als trainer bij de recreanten en het jeugdschaatsen. Het is daarom volkomen terecht dat Gert het predicaat lid van verdienste kreeg. Dank je wel Gert voor je jarenlange inzet voor SVW.

Wij hebben als bestuur een grote zorg, er zijn nog maar 3 bestuursleden om deze mooie vereniging te runnen, dat gaat zo niet goed komen op termijn. svatbaar kunnen houden .

Herfstkamp Enschede

Ondanks onze bestuurlijke zorg gaan wij natuurlijk niet bij de pakken neerzitten, de komende week staat het herfstkamp in Enschede op de rol, onze jeugd gaat maandag t/m donderdag heerlijk elke dag op het ijs de fijne kneepjes van het schaatsen leren, een mooie uitdaging voor onze trainers en het is leuk om te zien hoe in die paar dagen de jeugd de schaatstechniek oppakt. Wij sluiten het kamp op donderdagmiddag af, wilt u bij de jeugd aan sluiten om heerlijk even op het mooie ijs van Enschede te schaatsen. Vanaf 13 uur bent u welkom en natuurlijk na afloop een  Chocomel met Slagroom.

Jaarprijzen:

Tijdens de afgelopen BBQ zijn ook weer de jaarprijzen uitgereikt. De Jan Pasman bokaal is gewonnen door Dinte van Es voor haar technische vooruitgang en haar doorzettingsvermogen. De Carl Verheijen Bokaal is de prijs voor de meeste clubrecords in een seizoen, deze is gewonnen door Nino van Dijk, Nino wist maar liefst 5 clubrecords te verbeteren. Liggen er nog uitdagingen voor u op dit vlak, kijk maar eens op onze site, naar de clubrecords of daar kansen liggen. De gouden schaats is de prijs voor onder andere de meest trouwe recreant en inzet voor de club,  deze prijs is gewonnen door Tom Oosterboer

Save de Date:

• 15 januari 2022 —> Marathonkampioenschap SVW met SSV Eemland, AIJV, SIVZeist, SSVNijkerk, aanvang 22.15 uur
  • 26 februari 2022—> Clubkampioenschappen SVW, aanvang 20.15 uur
  • 12 maart 2022 —>   Ploegenachtervolging met SSV Eemland, AIJV, SIVZeist, SSVNijkerk, aanvang 22.15 uur, SIVZeist, SSVNijkerk, aanvang 22.15 uur

SVW is een club die springlevend is!

Teun Breedijk
Uw voorzitter