De 10 vragen aan… Bas van Vliet

Deze week de 10 vragen aan Bas van Vliet. Bas schaatst normaal op de vrijdag met zijn zoon Finn en is ook een fanatiek mountainbiker.

Volgende week de 10 vragen aan Wessel Schulte, Wessel is alweer jaren bij ons actief en zie je elk jaar weer mooier gaan schaatsen. Daarnaast hebben wij weer Rolf Stoop als columnist aan het woor

De 10 vragen aan Bas van Vliet

1 – Wat voor club vind je SVW?

Een relaxte, vriendelijke club. Vrijblijvend en tegelijkertijd regelen jullie het goed met de trainingen, zowel op het ijs als op het asfalt, zowel voor volwassenen als voor de jeugd.

2 – Waarom ben je gaan schaatsen?

Directe aanleiding is dat mijn zoon, Finn, wel meer wilde schaatsen en via een vriend kwam ik op het spoor van SVW. Finn heeft een paar keer meegetraind en dat beviel. Vervolgens stond ik vaak langs het ijs op vrijdagavond. Schaatsen heb ik vroeger regelmatig gedaan, in de tijd dat ik nog op een kilometer van de ijsbaan in Utrecht woonde. Dus toen de keuze was of ik niet zelf ook weer meer wilde gaan schaatsen, was het antwoord JA.

3 – Chocomelk of jägerthee en waarom?

Chocomelk, heerlijk, ook als hersteldrank na een fietstocht. En daarnaast drink ik al jaren geen alcohol meer.

4 – Wat vind je het leukste om te doen?

Ik ben een mountainbiker, lekker crossen door de bossen. Schaatsen ook super. Als je merkt dat je goed zit, elke slag raak is, en het dus als vanzelf gaat, dat is een heerlijk gevoel.

5 – Waarvan word je chagrijnig?

Als na een drukke dag op het werk er thuis ook nog veel moet….. En in deze tijd van heel veel thuis zijn, vervaagt de grens tussen werk en privé, en dat vind ik niet altijd even prettig. Blij dat schaatsen nog door kan gaan dus!

6 – Wat is de laatste mop die je hebt verteld?

Daar ben ik echt niet goed in. Maar de humor zien in dingen die gebeuren, vind ik wel leuk. Ook humor op het werk is belangrijk. Niet altijd alleen maar serieus.

7 – Wat staat er allemaal (nog) op je bucketlist?

Op sportief gebied: Elfstedentocht (mag ook in buitenland ;-)) met Finn. 250 km tocht op de racefiets; alle MTB-routes van de Utrechtse Heuvelrug achter elkaar

8 – Wüst of Irene Schouten?

Tja, na lang denken, dan toch met een heel klein verschil Schouten. Marathon vind ik zo mooi om te zien, en ook de massastart.

9 – Welk beroep zou je nooit kunnen uitoefenen?

Koning zijn (vind ik wel een beroep)

10 – Wat is het leukste cadeau dat je ooit hebt gekregen?

Cadeaus voor mij vinden altijd lastig… Ik vind het gebaar van een cadeau, de waardering, eigenlijk het mooiste. Maar dan toch: de nieuwe fiets die ik kreeg van mijn schoonouders en waarmee we hele mooie fietsvakanties hebben gehad.