Van de Voorzitter #7

Beste leden,

Bij het schrijven van mijn brief aan u merk ik dat ik een rare spanning in mijn lijf voel, ik kan er niet direct een vinger op leggen wat dat nu is? Het is al een hele lange tijd geleden dat ik dat merkte bij mijzelf.

Maar ineens bij het zien van de beelden van het NOS-journaal op zondagavond zie ik een item over natuurijs in de Ryptsjerkerpolder in Friesland, het gaat over schaatsen over een nacht ijs. En ineens is mijn gevoel helder, deze spanning dat is de Schaatskoorts geweest wat ik de hele dag al voelde.

Het is al zolang geleden dat ik deze spanning nog nauwelijks herken.

Wat zijn wij er weer eens aan toe om op natuurijs ons hart op te kunnen halen en heerlijk in de natuur onze passie voor het ijs te kunnen laten zien. Hopelijk gaat het allemaal lukken.

Dan nog even over onze nieuwe website, nu alweer een maand in de lucht, die aantrekkelijk en uitdagend is om te bezoeken.

Die uitdaging is hoe wij met elkaar onze site actief houden en moet eigenlijk een soort van SVW-dorpsplein worden, waar wij als SVW ‘er samenkomen om onze passie voor het schaatsen te delen.

Kijk u maar eens snel, laat maar eens weten waar wij nog verbeteringen kunnen toepassen, of u heeft leuke ideeën om dat SVW-plein nog beter en mooier te maken.

Elke week brengen wij op een vast tijdstip ons nieuws van de afgelopen week, dit tijdstip is elke donderdag om 17 uur. Op de startpagina staat nu een prachtig filmpje over SVW en het gevoel over sportiviteit, vriendschap en gezelligheid

Vorige week was ik samen met Rikst van der Helm uitgenodigd door de jeugdtrainers van de zaterdagmiddag jeugd om te jureren

Er waren schaatsvaardigheidsproeven; op een been glijden, starten en remmen, een bochtje schaatsen, het kwam allemaal voorbij.

Wat een mooie groep jeugd hebben wij weer en prachtig om te zien hoe gedreven en fanatiek de jeugd is, leuk om al die stralende koppies te zien.

Het belangrijkste vergeet ik haast, na afloop tijdens de Chocomelk to go verzorgd door Rimmert, kreeg iedereen een mooi gekleurd polsbandje, met dit systeem wordt op een speelse manier de jeugd het schaatsen aangeleerd, elke keer weer oefenen  om  iets beter de schaatstechniek onder de knie te krijgen.

Nog maar een paar weken te gaan en dan is dit rare schaatsseizoen achter de rug, geen normale trainingen, geen wedstrijden, geen clubkampioenschappen, geen marathon en ploegenachtervolging in SSV verband, sommige mensen hebben helemaal niet kunnen schaatsen, omdat men dat niet altijd verantwoordelijk vond of door bijvoorbeeld hun werk in de zorg of anderen risico groepen. Complimenten voor onze trainers die met veel inzet toch nog geprobeerd hebben om de trainingen te begeleiden, dat viel niet altijd mee en soms met veel aanpassingen lukte dat voor een groot gedeelte toch

Wij kijken allemaal vooruit en hopen met elkaar dat wij het Covid-19 virus snel achter ons kunnen laten en wij weer normaal ons verenigings jaar kunnen plannen

SVW is een club die springlevend is!

Teun Breedijk
Uw voorzitter