Spannend maar vooral een feestmiddag voor onze jeugd.

Zaterdagmiddag waren er schaatsvaardigheid toetsen voor de jeugd van SVW gepland, Rimmert, Ton, Linda en Lauren hadden alles in de puntjes voorbereid. Rikst en uw voorzitter waren uitgenodigd om te jureren en wat een prachtige middag hebben wij gehad.

Een aantal jaren geleden heeft de KNSB nieuwe vormen van schaatsvaardigheid toetsen bedacht voor het jeugdschaatsen. Bij de vereniging kunnen kinderen onder begeleiding van gediplomeerde schaats – en/of inlineskate trainers toewerken naar de KNSB Vaardigheidstesten voor het inlineskaten en schaatsen. De schaatsvaardigheidstesten zijn onderverdeeld in zes niveau’s waarbij niveau 2 het laagste en niveau 7 het hoogste niveau is. De testen zijn gericht op balans & stabiliteit, houding, starten & remmen, afzet rechte eind en de bocht. Middels een schaatsvaardigheidspaspoort wordt bijgehouden welke testen er zijn behaald en welke testen nog gedaan moeten worden, zodat deelnemers gestimuleerd worden actief te blijven schaatsen/skaten.

Zo werkt de jeugd elke keer weer naar doel toe in het seizoen om weer een stapje (schaatsstreekje)  te zetten. Prachtig om te zien dat onze jeugd deze middag bezig was met zijn toetsen op niveau 2,3 en 4.

Wat te denken bijvoorbeeld van Joachim en Gabri, nog maar enkele weken op het ijs en nu al hun eerste schaatsvaardigheid behaald

Wat heeft SVW inmiddels weer een prachtige groep jeugd van ongeveer 25 kinderen. Al die mooie blauw/wit/rode jasjes van SVW is een lust voor het oog om naar te kijken

Op een been glijden, starten, remmen, recht op je schaatsen staan, een bochtje schaatsen, het kwam allemaal voorbij.

Wat ook zo leuk is om te zien hoe gedreven en fanatiek iedereen is, maar wel op een manier dat er altijd plezier en een lach bij is.

Dank jullie wel Rimmert, Linda, Ton, Lauren en ook Jos, die er deze middag niet bij kon zijn, wat verrichten jullie mooi werk voor de jeugd van SVW

Als hier geen nieuwe Sven of  Ireen tussen zit!.

Een trotse voorzitter

Teun