SVWoudenberg

Schaatsvereniging Woudenberg

Korte impressie en terugkoppeling van een bijzondere, online ALV / 5 jan. 2021

Helaas hebben we in het najaar onze Algemene Leden Vergadering moeten uitstellen vanwege de Corona maatregels. Erg vervelend en ook jammer!
Naast de verplichting om volgens onze statuten een ledenvergadering te houden is het ook altijd weer goed en gezellig om je schaatsvrienden weer even te zien en te spreken. Zeker als je hen in de zomer niet of maar weinig ziet.

Een online vergadering voor mij is niet zo erg bijzonder meer na inmiddels vanaf april thuis te werken en verschillende online gesprekken per dag te hebben.
Gelukkig hebben zich er toch zo’n 15 leden, naast bestuur, zich aangemeld om deze ALV actief en online te volgen.

Vooraf goed voorbereid heb ik met Teun afgesproken bij elkaar te gaan zitten zodat wij als voorzitter en secretaris makkelijk even kunnen afstemmen als dat nodig mocht blijken te zijn. Een half uur voorafgaande aan de ALV was ik dan ook bij hem.

Helaas, het lukte mij niet na een 3-tal pogingen met in- en uitschakelen van mijn laptop om het wifi signaal beschikbaar te krijgen. Ik kon dan ook de online veragdering niet starten!
Mede op advies van Betsie dan maar snel naar huis gefietst om een paar minuten na 20 uur bij de ALV ’aan te schuiven‘. Ook Teun was inmiddels naar mij toe gekomen zodat we toch makkelijk konden afstemmen.

Voordeel was dat de leden al ingebeld waren, de eerste contacten al waren gelegd en wij snel daarna daadwerkelijk de ALV konden starten.

Natuurlijk zijn het weer de gebruikelijke onderwerpen die zijn langs gekomen. Jaarverslagen bespreken, financiën als belangrijk thema doornemen en de voortzetting van bestuur borgen.
Erg fijn is dat de zaterdagmiddag jeugd weer goed vertegenwoordigd is (24 schaatsers!). Prima dat we de financiën goed op orde hebben, fijn gevoel. Helaas ook een tegenvaller. De komende periode moeten we het doen met 4 bestuursleden. Hopelijk komt daar op korte termijn verandering in.
Als je interesse hebt laat het dan heel graag even weten aan Teun, aan mij of één van de andere bestuursleden.
Jammer ook dat Gea gaat stoppen met de ledenadministratie. Ook hiervoor willen we natuurlijk graag opvolging hebben op korte termijn.
Ondanks de bijzondere uitvoering van deze ALV is deze prima verlopen en werd er zelfs nog even nagepraat met een paar leden. Laten we hopen dat we komend najaar weer op de ’gewone‘ wijze onze ALV kunnen houden.

Schaatsgroet, Gert

en wie weet zie ik jullie binnenkort als we weer op natuurijs kunnen schaatsen 🙂