Van de Voorzitter #4

Beste leden,

In mijn eerdere brief heb ik al geschreven in wat een bijzondere tijd wij nu leven, wij gaan extra voorzichtig om met onze gezondheid en wij leven toch wel in een wat onzekere tijd.

Ik was de vorige keer nog optimistisch om op 12 september onze afsluitavond gecombineerd met onze startmiddag te organiseren. Het bestuur vindt het niet verantwoord om dit doorgang te laten vinden. Om ons heen zie je toch bij voortduring het COVID-virus de kop op steken. Ontzettend jammer natuurlijk, maar het is even niet anders.

Wel hebben wij goed nieuws over het schaatsseizoen, zoals het nu lijkt kan dit allemaal doorgaan. Onze administrateur Gea Bakker heeft weer een geweldige klus gedaan, door alles in goede banen te leiden en alle abonnementen zijn weer aangevraagd. Dank je wel Gea.

Je hebt je misschien afgevraagd of het wel veilig is om zo meteen weer naar de ijsbaan te gaan voor een training of wedstrijd. Met de protocollen in de hand moet dat met de nodige inspanning lukken. Op de site van de KNSB.nl kunt u lezen over de huidige Corona regels. Hoe alles om en op de baan eruit gaat zien, is nog niet helemaal duidelijk, zodra dat duidelijke is krijgt je daar natuurlijk bericht van.

Wel willen wij op zaterdagmiddag 3 oktober als de ijsbaan weer is geopend onze startmiddag op het ijs organiseren met de beperkingen die dan gelden.
Een andere datum die u ook kunt opschrijven, is de datum van de jaarvergadering. Deze is gepland op donderdag 15 oktober. U krijgt van onze secretaris daar bericht over, wel moet daarvoor dan online aangemeld worden.

De jeugd van onze vereniging staat in de herfstvakantie weer een prachtige uitdaging te wachten, namelijk het herfstkamp op en om de ijsbaan in Enschede. Een mooie traditie waar de SVW-jeugd de basis legt voor een goede schaatstechniek.

Zijn er onder u die mogelijk een ambitie hebben om trainer te worden of leiding willen geven aan een groep, bij de KNSB zijn er verschillende cursussen op dit gebied. Tegenwoordig worden er veel lesuren uren online aangeboden, dat kost minder reistijd, SVW ondersteunt deze ambitie graag financieel en zorgt voor begeleiding. De voorzitter praat u graag bij over deze cursussen en voorwaarden.

De zomertrainingen lopen weer op zijn einde, hopelijk is iedereen in goede conditie en klaar voor het schaatsseizoen Een weerspreuk zegt “Is de eerste week van september heet, dan staat een lange winter gereed”

SVW is een club die springlevend is!

Ik wens iedereen een mooi uitdagend schaatsseizoen toe, en hopelijk tot snel,

Teun Breedijk

voorzitter@svwoudenberg.nl