DE VERENIGING

Op 8 januari 1987 is Schaatsvereniging Woudenberg (SVW) door enthousiaste schaatsliefhebbers uit Woudenberg opgericht. Dat is voortgekomen uit het schaatsen op het Henschotermeer in directe omgeving van Woudenberg. SVW heeft zicht in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een vooraanstaande vereniging in de regio Woudenberg.

Zo heeft SVW in deze meer dan 30 jaar grote talenten voortgebracht als Carl en Frank Verheijen op het langebaan schaatsen en in het marathonschaatsen Peter van der Pol.

De activiteiten van SVW beperken zich niet alleen meer tot het schaatsen, het inline skaten is daar als actieve discipline bijgekomen.

In 2009 is SVW landelijk in de publiciteit gekomen door na vele jaren de eerste landelijke toertocht op natuurijs op het Henschotermeer te organiseren. Dit was groot nieuws in de landelijke media en voor even was Woudenberg het middelpunt van Nederland.